Historie společnosti
Závod 1009 Velká Bíteš vznikl podle dostupných pramenů v roce 1950, původně sídlil v objektu "U Svobodů" na výpadovce na kopci směrem na Velké Meziříčí a prvním ředitelem zde byl pan Leopold z Brna (většina pracovníků totiž dojížděla až do tohoto města) a veškeré doklady, účetní uzávěrky a ostatní písemné materiály se odesílaly na tehdejší PŘ ČSAD Brno, sídlící na Opuštěné ulici.
Prvotní vozový park byl značně různorodý a pocházel jako obvykle od soukromníků nebo z vyřazených armádních automobilů, čemuž odpovídal i jejich technický stav. V roce 1954 nastoupil do Velké Bíteše ve funkci ředitele Jan Juda (z Velkého Meziříčí), pod jehož vedením doznal závod značného rozvoje. Všechna stará vozidla byla nahrazena vozidly typů RN a Tatra a zajišťovala přepravní potřeby lomu Křoví, Vícenice (především stavby letiště v Náměšti nad Oslavou) a Ořechova.
Prováděly se valníky svozy mléka a rozvozy mléčných výrobků pro mlékárnu Lacrum Brno a dopravovalo se zboží pro pivovar Brno a MEZ Drásov. Zajišťovala se autobusy pravidelná přeprava osob mezi obcemi v tehdejším okrese Velká Bíteš a mezi nedalekou Náměští.
Nevyhovující podmínky původního sídla naznaly změn výstavbou nového moderního areálu na opačné straně města na Vlkovské ulici. Prováděl ho Ingstav Brno a hlavním stavbyvedoucím byl Ing. Janovský.
V roce 1960 byl zrušen okres Velká Bíteš a přičleněn k okresu Žďár nad Sázavou. Souběžně byl i zdejší dopravní závod ČSAD zrušen, změna na provozovnu, spadající pod Velké Meziříčí, kam přešel jako ředitel i Jan Juda. Tehdejší zaměstnanci přešli částečně do Velkého Meziříčí, do Náměště i do Žďáru, zbytek zůstal v Bíteši. Vedení provozovny převzal Antonín Goliáš, který měl pro řízení k dispozici pouhých šest pracovníků - dva dispečery, dva mistry a dvě administrativní pracovnice.
V roce 1978 nastoupil jako řidič na svoz mléka Miloslav Kliment, následně se stal řidičem sklápěče, rozvozového vozidla a nakonec i autobusu na lince Znojmo, následně pracoval jako dispečer a v roce 1985 se stal vedoucím závodu Velká Bíteš.
Po sametové revoluci v roce 1994 zprivatizoval závod ve Velké Bíteši. Tehdy měla společnost 66 zaměstnanců, 62 vozidel a roční obrat dosahoval 28 mil Kč. Od této doby začíná moderní éra a rozvoj společnosti BÍTEŠSKÁ DOPRAVNÍ SPOLEČNOST, spol. s r.o.